دکتر احمدی نژاد

ساخت وبلاگ

لاپاراسکوپی کیسه صفراچیست؟

برداشتن کیسه صفرا با روش لاپاروسکوپی یک عمل جراحی با حداقل تهاجم است که در آن از برش های کوچک و ابزارهای تخصصی برای از بین بردن کیسه صفرا بیمار استفاده می شود.

کیسه صفرا اندام کوچکی است که دقیقاً در زیر کبد شما در قسمت راست بالای شکم شما قرار دارد.  کیسه صفرا ، صفرا را ذخیره می کند ، که مایع تولید شده در کبد است. کیسه صفرا صفرا را به داخل روده کوچک آزاد می کند تا به تجزیه و جذب چربی های رژیم غذایی کمک کند. هضم طبیعی مواد غذایی بدون کیسه صفرا امکان پذیر است. اگر کیسه صفرا به طور قابل ملاحظه ای بیمار یا ملتهب شود ، برداشتن یک گزینه درمانی است.

لاپاراسکوپی کیسه صفرا چگونه انجام می شود؟شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید به این معنی که قبل و حین عمل جراحی به خوابی عمیق خواهید رفت  لوله ای در گلو شما قرار دارد که به یک دستگاه تهویه مکانیکی متصل شده است تا به شما در تنفس کمک کند.  برای انجام این عمل ، جراح شما چهار برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند. آنها از این برش ها برای هدایت لوله با یک دوربین کوچک و سبک به شکم شما استفاده می کنند. شکم شما با گاز متورم می شود تا جراح شما فضای کار کافی داشته باشد. آنها کیسه صفرا را از طریق برش برمی دارند. بعد از اینکه جراح کیسه صفرا را جدا کرد ، از یک پرتونگاری مخصوص برای بررسی مشکلات در مجاری صفراوی شما استفاده می کنند. این تکنیک کولانژیوگرافی داخل عمل نامیده می شود. کولانژیوگرافی نشان می دهد هرگونه ناهنجاری در ساختارهای مجرای صفراوی باقیمانده باشد مانند یک سنگ صفرا ، که جراح باید سنگ صفرا را از بین ببرد. وقتی جراح از نتایج راضی باشد شما اماده خارج شدن از اتاق عمل می شوید.

 بیشتر بدانید: جراحی توراکس چیست؟

 

دکتر احمدی نژاد...
ما را در سایت دکتر احمدی نژاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dahmadinejad dahmadinejad بازدید : 244 تاريخ : پنجشنبه 5 تير 1399 ساعت: 1:10